5 consells perquè la música t'ajudi a vendre
La música és el so més poderós que existeix per dues raons: es reconeix ràpidament i s’associa de manera poderosa quelcom, com ara a una experiència, una marca, un sentiment, etc.
Influeix directament en el nostre comportament, en el nostre estat d'ànim i en la nostra manera d'actuar davant determinades situacions. En un negoci la música pot ajudar-te a augmentar les teves vendes, a potenciar un determinat comportament de compra útil pel negoci i a motivar als empleats. La clau és saber utilitzar-la de la manera més adequada en funció del teu sector i públic objectiu.
A continuació et donem 5 consells per aprofitar al màxim la música al teu negoci:
1. Crear un bon ambient musical que cridi l’atenció del públic:
La música ens ajuda a crear ambient, fa que el teu local sigui més atractiu i la gent se senti còmoda i a gust mentre mira els teus productes i decideix si comprar-los o no. Però no només és important crear un bon ambient, la música també ha d'atraure el client. Si se sent còmode però no li crida l'atenció, no estarà generant l'efecte que esperem. Per això és important conèixer el teu públic i plantejar-te preguntes com "quin tipus de música li agrada al meu client?" o "quina música escolta el tipus de client que vull tenir?"
2. Busca el volum adequat per a cada situació
La música no ha de ser el focus principal, sinó que ha de sonar de fons. El client pot percebre-la, sentir-la, però millor que no el distregui de l'acció que està realitzant i del que ha vingut a fer en el teu negoci. Segons el moment del dia, el sector de l'empresa o l'activitat que vagis a realitzar, el volum adequat varia. Per exemple per la inauguració d’un local o durant una activitat promocional pot ser necessari un volum més alt. Al contrari, per crear un ambient tranquil, relaxat, de suggestió a la compra dels teus productes, el volum ideal serà més suau.
3. El ritme també importa
El ritme importa tant com el volum. La música més lenta t'ajudarà a mantenir calmada a la clientela i amb ganes de passar més temps a la botiga. Si tens un negoci de menjar ràpid, potser és convenient que la música també ho sigui, així desocuparan abans els llocs.
4. Escull adequadament el sistema de so
No importa lo bé que hagis escollit el fil musical del teu negoci si tens un equip de so que no sona bé o no està ben instal·lat. Molta gent desconeix la importància de com distribuir i calibrar un sistema de so en un espai. Una mala col·locació dels altaveus crearà grans diferències de volum al local, amb zones on la música gairebé s'escolta i altres on molesta. A més, es poden crear fuges de so no desitjades que poden portar problemes amb els veïns per incomplir la normativa acústica.
Existeixen una gran varietat de sistemes de so pensats per l'àmbit comercial i que s’adapten en funcionalitat i disseny a cada situació: botigues, grans superfícies, hostaleria, oficines... Molts d’ells amb dispositius que permeten gestionar molt més que el volum de la música: poden regular el volum per zones, franges horàries, limitar-lo, crear avisos, gestionar la música via pen-drives o Spotify sense necessitat d’un ordinador, tauleta o mòbil.
5. Una mala acústica: L’enemic invisible que ho pot arruïnar tot.
Hi ha un enemic invisible que molts negocis passen per alt: una mala acústica del local. La mala acústica no només farà que la música no s'escolti bé o no s'entengui, també provocarà reflexions sonores a l'espai que crearan soroll de fons, convertint el teu punt de venta en un espai hostil, on la comunicació és difícil i provocant que molts clients incòmodes marxin ràpidament abans de realitzar cap compra. Hi ha estudis que demostren que les vendes a un local amb una mala acústica són un 28% inferiors, un efecte dramàtic que no es pot prendre a la lleugera.
Esperem que aquests consells t'ajudin a crear millors ambients a la teva empresa i a convertir-la en tota una experiència tant per a clients com per empleats. Dóna-li al play!