Màrqueting sensorial per treure tot el partit a la campanya de nadal
22/11/2019
Sabies que gràcies al màrqueting sensorial podies augmentar les vendes?
Que és el màrqueting sensorial?
És una branca del màrqueting que es basa en sentits com l'oïda i la vista, analitza els estímuls i les sensacions que rep el client, i estudia la millor manera de transmetre un missatge de caràcter comercial.
La finalitat del màrqueting sensorial és captar l’atenció del client, que se senti còmode en un establiment i per descomptat augmentar considerablement les vendes.
La clau està en no deixar cap detall a l'atzar!
La llum, la disposició dels productes, la música, la temperatura... tot són factors que influeixen en la presa final de decisions del client, per això avui compartim alguns consells sobre màrqueting sensorial perquè pugueu aplicar-los al vostre establiment per les festes de nadal.
El màrqueting visual.
La vista és el més desenvolupat de tots els sentits, i ens proporciona prop d'un 83% de la informació que rebem de l'exterior. És per això que els professionals del màrqueting sensorial aconsellen als seus clients què tipus de llums triar segon el producte o el servei que s'ofereix, utilitzen eines potents com ara pantalles LED, projectors, focus de llum... Tot això per captar l’atenció dels clients, dirigir-los cap a algun sector concret o producte i fomentar les vendes.
El màrqueting auditiu.
La principal raó per la qual els estímuls auditius són tan importants és perquè, igual que sí que podem apartar la vista de quelcom que no volem veure, no podem "no escoltar". Per aquest motiu es important aprofitar el poder de la música per crear una atmosfera sensorial agradable i adequada.
Triar què se sent dins un establiment és important, però encara ho és més com se sent: està demostrat que la contaminació acústica o un espai auditivament desagradable: música massa alta, sistemes de so mal calibrats o de mala qualitat, disposició d’altaveus incorrecta… afecta negativament a les vendes d’un establiment.
És una branca del màrqueting que es basa en sentits com l'oïda i la vista, analitza els estímuls i les sensacions que rep el client, i estudia la millor manera de transmetre un missatge de caràcter comercial.
La finalitat del màrqueting sensorial és captar l’atenció del client, que se senti còmode en un establiment i per descomptat augmentar considerablement les vendes.
La clau està en no deixar cap detall a l'atzar!
La llum, la disposició dels productes, la música, la temperatura... tot són factors que influeixen en la presa final de decisions del client, per això avui compartim alguns consells sobre màrqueting sensorial perquè pugueu aplicar-los al vostre establiment per les festes de nadal.
El màrqueting visual.
La vista és el més desenvolupat de tots els sentits, i ens proporciona prop d'un 83% de la informació que rebem de l'exterior. És per això que els professionals del màrqueting sensorial aconsellen als seus clients què tipus de llums triar segon el producte o el servei que s'ofereix, utilitzen eines potents com ara pantalles LED, projectors, focus de llum... Tot això per captar l’atenció dels clients, dirigir-los cap a algun sector concret o producte i fomentar les vendes.
El màrqueting auditiu.
La principal raó per la qual els estímuls auditius són tan importants és perquè, igual que sí que podem apartar la vista de quelcom que no volem veure, no podem "no escoltar". Per aquest motiu es important aprofitar el poder de la música per crear una atmosfera sensorial agradable i adequada.
Triar què se sent dins un establiment és important, però encara ho és més com se sent: està demostrat que la contaminació acústica o un espai auditivament desagradable: música massa alta, sistemes de so mal calibrats o de mala qualitat, disposició d’altaveus incorrecta… afecta negativament a les vendes d’un establiment.
De fet, la mala acústica a una botiga pot fer que les vendes baixin fins a un 28%.
Coneixies tota aquesta informació sobre com afecta la vista i l'oïda en un punt de venda? Esperem que us hagi estat útil i pugueu treure el màxim profit per les festes de nadal!
Coneixies tota aquesta informació sobre com afecta la vista i l'oïda en un punt de venda? Esperem que us hagi estat útil i pugueu treure el màxim profit per les festes de nadal!