Cada vegada que els docents entren en una aula s'enfronten a un desafiament que sembla impossible d'aconseguir: captar l'atenció d'estudiants. Aconseguir que aquests parin esment en classe no és senzill, ja sigui per l'ús del mòbil en classe o simplement conversant amb altres companys i fins i tot pensant en les preocupacions típiques de l'edat, els estudiants es distreuen.
Si a més ens trobem en un entorn sorollós, concentrar-se pot ser una tasca impossible per a qualsevol persona ja siguin nens, adolescents o adults.
Nombrosos estudis certifiquen que l'excés de soroll en centres educatius té greus conseqüències per a alumnes i professors. L'esgotament, l'estrès i problemes en la veu són els problemes que pateixen els docents a conseqüència del soroll.
De la mateixa forma, en els alumnes el soroll perjudica el seu rendiment escolar i genera desigualtats, ja que com més lluny està l'alumne del professor, patirà més dificultats per a entendre el seu missatge, concentrar-se i aprendre.
De fet, segons l'Organització Mundial de la Salut (OMS), el soroll és la segona causa d'origen ambiental que més perjudica la salut, només per darrere de la contaminació de l'aire. I és que allò que sentim pot modificar en gran manera el nostre estat d'ànim i, per tant, la predisposició amb la qual ens enfrontem a les nostres labors.